همشهری آنلاین: با ادامه تنش‌های سیاسی در پارلمان اوکراین نشست این پارلمان نیز برای تعیین نخست‌وزیر آینده بدون نتیجه پایان یافت.

رأی عدم اعتماد نمایندگان پارلمان اوکراین به نخست‌وزیری خانم تیموشنکو از رهبران انقلاب نارنجی این کشور در نشست روز سه شنبه گذشته[در همین ارتباط] دامنه اختلاف میان رهبران احزاب راه یافته به پارلمان را پیش از پیش تشدید کرده‌است.

طرفداران تیموشنکو مخالفان وی را به خرابکاری در سامانه رأی‌گیری پارلمان متهم کردند و رهبران احزاب چپ پارلمان بویژه حزب مناطق این کشور با رد این ادعا و با تحصن در برابر جایگاه تریبون مرکزی پارلمان اجرای آیین‌نامه داخلی پارلمان را مبنی بر تعیین قائم مقام رئیس و روسای کمیته های پارلمان پیش از رای گیری برای تعیین نخست وزیر اینده را خواستار شدند.

در حالی که رایزنی ها برای رفع تنش در پارلمان اوکراین در چند روز گذشته همچنان بی نتیجه بوده است رئیس پارلمان پس از جلسه بدون نتیجه عصر روز جمعه 14 دسامبر (23 آذر) از تشکیل جلسه پارلمان به منظور تعیین نخست وزیر در سه شنبه اینده خبر داد.

در حالی که دامنه اختلاف رهبران سیاسی اوکراین هر روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد اخرین نظرسنجی‌ها در این کشور نشانگر کاهش شدید اعتماد مردم به مقامات و رهبران احزاب سیاسی راه یافته به پارلمان است.

کد خبر 39126

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز